Plandeka antywłamaniowa - jak sprawdza się na naczepie?

Kategorien

Hersteller

Plandeka antywłamaniowa - jak sprawdza się na naczepie?

Plandeka antywłamaniowa - jak sprawdza się na naczepie?

Plandeki antywłamaniowe zbrojone dwiema  stalowymi linkami i wyposażone w elektroniczne zabezpieczenie to nowy produkt firmy SAKO EXPO.  Innowacyjny system to duży krok do przodu w ochronie zarówno floty pojazdów jak i transportowanych ładunków. W rozmowie z Panem Markiem, dyspozytorem firmy transportowej “TRANS SPEDITION” zapytałam o ocenę działania systemu plandek antywłamaniowych SAKOPLAN APP.

Przedstawicielka firmy Tetex: Skąd dowiedział się Pan o nowym systemie plandek antywłamaniowych? Kiedy nastąpiła aplikacja materiału na pierwszą naczepę?

Dyspozytor: Dowiedziałem się o tym na targach Techtextil we Frankfurcie nad Menem, gdzie SAKO EXPO prezentowało materiał wykonany według patentu angielskiej firmy TETEX LIMITED. Na początku zdecydowaliśmy się na wyposażenie naszej naczepy w plandeki SAKOPLAN APP z zabezpieczeniem mechanicznym,  które w późniejszym czasie można uzbroić w elektroniczne zabezpieczenie. Chciałem sprawdzić jak spisują się w różnych warunkach zanim podłączymy elektroniczne zabezpieczenia. Zaczęliśmy aplikację od trzech naczep, a zestawy sprawdzaliśmy przez pół roku. Dopiero po tym czasie podłączyliśmy zabezpieczenia elektroniczne i zleciliśmy wykonanie następnych zestawów całkowicie uzbrojonych w elektronikę.

T: Jakie były Pana pierwsze wrażenia?
D: Byliśmy bardzo zadowoleni z efektów. Po pierwsze plandeki nie sprawiają żadnych kłopotów podczas załadunków i rozładunków. Są znacznie bardziej elastyczne od dotychczasowych, a do tego są wytrzymałe na zmienne warunki atmosferyczne. Jeśli chodzi o ceny – plandeka bez elektronicznego zabezpieczenia, ale z możliwością podłączenia go w przyszłości, to koszt niższy niż standardowych plandek zbrojonych. Podłączenie elektronicznego systemu alarmowego to koszt około 1300 PLN + VAT. W tej niewygórowanej cenie otrzymaliśmy produkt znacznie zwiększający bezpieczeństwo nie tylko transportowanych ładunków, ale też kierowcy, ciągnika i naczepy. Stopniowo aplikujemy system elektronicznego zabezpieczenia w pozostałych naszych samochodach.

T: Czy często zdarzają się incydenty kradzieży?
D: Jesteśmy firmą, która ma duże doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Trudno jest uniknąć nieprzyjemnych incydentów na trasach biegnących często przez terytoria wielu krajów. Dzięki plandekom antywłamaniowym SAKOPLAN APP jesteśmy w stanie kontrolować, co dzieje się z samochodem. Daje to nie tylko komfort i poczucie bezpieczeństwa kierowcom, ale cała nasza firma ma dzięki temu większą kontrolę nad transportem zabezpieczonym satelitarnie.

T: Jak kierowcy oceniają nowe plandeki z zabezpieczeniem satelitarnym?
D: Nasi kierowcy wiedzą, że jeśli samochód jest zabezpieczony alarmem, to mogą spać spokojnie. Z mojej perspektywy doskonałym pomysłem jest wprowadzenie zbrojeń również na dach plandeki. Zdarzało się nam, że w trakcie transportu  złodzieje próbowali dostać się do środka przez dach, lub obce osoby dla nielegalnego przejazdu. Zestaw plandek antywłamaniowych SAKOPLAN APP został więc dodatkowo wyposażony w zbrojenia dachu. Kierowcy chwalą nowe rozwiązanie też ze względu na większą elastyczność plandek, co ma znaczenie przy zsuwaniu kotar.

T: Czy alarm jest łatwy do podłączenia?
D: Samo podłączenie alarmu jest proste i nie zajmuje dużo czasu. Przeprowadziliśmy kilka szkoleń dla kierowców, jak obsługiwać dodatkowe zabezpieczenia. Czujnik wmontowany w plandekę na bieżąco wysyła informacje o swoim stanie do centralki sterującej. Każda próba przecięcia plandeki powoduje wysłanie sygnału do centrali, która rozsyła satelitarną informację alarmową do wybranych miejsc docelowych i uruchamia sygnał świetlno-dźwiękowy.

T: Czy w przypadku przerwania linek system można łatwo naprawić?
D: System działa już przy próbie przecięcia (zwarcie linek), ale w przypadku, gdy do przecięcia dojdzie, to ponowne połączenie ciągłości obwodu jest łatwe. Polega na połączeniu obwodu złączkami elektrycznymi. Kierowcy są w stanie sami naprawić uszkodzoną plandekę.

T: Zatrudniacie jakąś firmę ochroniarską?
D: Jesteśmy w trakcie poszukiwań optymalnego rozwiązania, które pozwoli nam sprawniej monitorować ewentualne incydenty. Myślimy o firmie zewnętrznej, która byłaby odpowiedzialna za natychmiastową reakcję w przypadku odebrania sygnału satelitarnego.

T: Czy system elektroniczny ma dodatkowe zalety?

D: Oczywiście, nowa generacja autoalarmu GSM/GPS ma możliwość montażu na magistrali CAN. Za pomocą autoalarmu możemy monitorować nie tylko stan plandek, ale i otwarcie drzwi naczepy, co jest bardzo istotne dla bezpieczeństwa ładunku. System oferuje pełen monitoring, a także funkcję Geofance, która wysyła informację o opuszczeniu określonej strefy (co może sugerować kradzież) i o innych wyjazdach za pomocą SMS. Kolejną sprawą jest całkowicie darmowa (bez żadnych abonamentów) aplikacja MyJABLOTRON, dzięki której możliwe jest m.in. korzystanie z aktualnego rejestru kierowców z możliwością ich identyfikacji. Umożliwia to również rozpoznawanie pojazdów bezpośrednio na mapie i wyświetlanie informacji o aktualnym miejscu każdego z pojazdów na trasie.

Scroll